12 februari

Om det är någon jag älskar så är det Alex Schulman. Han är lätt sveriges bästa skribent.
Idag upptäckte jag att han skriver krönikor för punkt.se. Läste säkert 20 st och alla är riktigt bra skrivna. Han är så jäkla rolig. Han bryr sig inte om vad någon tycker eller vad som är politiskt rätt att säga eller inte. Han går kanske inte sin egna väg, men han är ärlig om det på ett mycket roande sätt.


"Här samlas den kissnödigaste, ängsligaste och mest patetiska sörjan av människor som det här landet har att erbjuda. Chefredaktörer, programledare och radiopratare. Alla går till Kaffebar för att se och synas."

"Tredje gången. Jag går in. "Tjenare, Alex", ropar mannen i baren. Jag tittar på honom. Ser mig omkring. Upptäcker Kattis Ahlström i ett hörn. Hörde hon det där?

"Det vanliga? En special?", frågar mannen i baren.

Jag är fast. Kicken är oemotståndlig. Jag ÄR någon."


Fast som alltid så finns det minus. Jag tror att jag har läst något liknande kanske 3-4 gånger. Han är som komiker, använder samma skämt om och om igen. Men jag älskar honom i alla fall. Precis som att jag älskar Magnus Betner, men det är en annan historia.


"De mest kissnödiga samlas på Kaffebar"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0