20 februari

Förut var det gymnasieångest som gällde. Nu är det en annan sorts gymnasieångest som gäller.
Jag har valt gymnasium, men kommer jag att komma in?
Jag har redan börjat blöda näsblod i tid och otid i skolan. För det mesta otid.
Förut blödde jag nästan aldrig näsbod, men nu i 9:an har det börja komma och jag chansar på att det är stressen inför gymnasiet. Det känns så jobbigt att alltid gå runt med en sorts klump i magen. En hjälp som man egentligen ska ha när det gäller gymnasievalet är SYVen. Men hon som är det på vår skola är riktigt obehaglig. Känns som att hon alltid ska trycka ner en. Det är inte bara jag som tycker såhär, alla gör det.
Det är synd att hon inte är någon "tonåringsperson" för jag skulle behöva prata med någon för att bli av med det som ligger i magen.

Kommentarer
Postat av: Hannah

tack så mycket !

Men oj, detta inlägget låter ju inte bra, att du är så stressad :O Vad är det du har sökt in till? För för det mesta brukar man ju komma in på vad som helst, så länge som man har G i matte, svenska och engelska..

2008-02-20 @ 22:39:24
URL: http://hsomihg.blogg.se
Postat av: Amanda

Usch nej det var verkligen inte kul att välja till gymnasiet. Man ska försöka ta något som man tycker är kul som intreserar en, det gjorde tyvär inte jag ^^

2008-02-20 @ 22:43:05
URL: http://LikaBraDe.blogg.se
Postat av: Olivia

Hej Malin :)
Det kommer säkert lösa sig, du är duktig i skolan ju... Det är lite nervöst, men det kommer gå bra!
Lycka till med allt :)

2008-02-23 @ 17:48:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0