10:e Januari

Idag var jag och Camilla på öppet hus på Mikael Elias Teoretiska på Odenplan. Var en jätte kul utflyckt.

När vi hade klivit av tunnelbanan och kommit upp på gatan så kommer två fjortisar fram till oss och frågar om vi vet var den skolan ligger. Jag svarar att vi är påväg dit just nu. Då säger ena tjejen Okej och så vänder de sig om och börjar gå åt andra hållet. Tror inte änns att deras små fjortis hjärnor reflekterade över att de kunde följa efter oss. Men det var nog bra, för vi gick lite fel.
På vägen till gymnasiet så låg det en stor hög med granar. När Camilla ser den så utbrister hon.
- Aha här säljer de julgranar (!?!?!).
Jag tänker WTF och börjar skratta. Då kommer Camilla på att det är den 10:e Januari och julen är slut.
image37

Tillslut kommer vi fram till skolan. Den var en jätte bra skola såg det ut som. Man får en egen dator, gymkort, gratis lunch på 5 olika lunch restauranger. Men sen så är den nuvarande medianen för NV på 300 p. Väldigt högt. Men det är bra, det betyder att alla är duktiga i skolan, klarar av ett högt tempo och inte störa på lektionerna. Precis det jag letar efter. Datorn, gymkortet och lunchen är ju bara ett +. Ett stort +!


På vägen hem åt vi på Buger King. Jätte gott! Och Camilla var trevligt sällskap. Lite blyg, men det vara bara gulligt.

Nu sitter jag och kollar på medium eftersom att Camilla älskar det så mycket.

Kommentarer
Postat av: Ellinor

HAHAHAHAHA, sköna fjortisar, skön camilla, skön malin! XD

2008-01-11 @ 17:36:18
URL: http://frokenellinor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0