11:e Januari

En väldigt blogglös dag idag också. Började klockan 8 imorse, så jag orkade inte sätta på datorn på morgonen.

Vi hade elevensval idag, Musik. Skit kul. Vi fick veta att vi både ska göra en show till skolans 50 års firande Och en musikal. Ska bli jätte kul att göra båda.

Jag, Nettan, Camilla och Ellinor satt och brainstorma över vad vi kunde göra. För det är ett särskilt tema (HEMLIGT). Vi satt typ och räkna upp 1000 låtar som man skulle kunna sjunga. Och så ska vi göra en lite teater också. Roligaste temat vi haft hittills.

Sen så åkte jag och Nettan och simmade. Nettan simmade 15 min sen orkade hon inte mer. Suck. Vi har satt upp som mål att degisen Nettan ska klara att simma 1 timmen. Men hon hade ont i handleden efter "vollybollen" på idrotten. Stackarn.

Sen skulle hon träffa sin löööver boy i Huddinge Centrum efter så jag fick vänta med henne. Som tack fick jag bära hem hennes über tunga väska. Men jag tror nog att jag har fått min hämd. Sa åt hennes mamma att skälla på henne för att hon är så lat och inte orkar simma mer, hon lovade att hon skulle göra det.

image40

Och jag fattar inte, Nettan tyckter jag är jätte pinsam?!?! What? Jag är väll inte pinsam?! Hon sa att jag inte fick säga något till hennes lööööver boy för att jag är pinsam. Hon sa att jag var pinsam hela eftermiddagen. Konstigt. Jag tycker absolut inte att jag är pinsam.


Jocke åkte till Gotland idag för att han ska spela 1 (!!!) match. Kommer hem på söndag. Det känns som att han är i ett annat land. Fast man kan väll inte räkna gotlänningar som svenskar, precis som med skåningar.
Det var någon undersöking på Aftonbladet om man skulle ge tillbaka Skåne till Danmark och det var ganska många som hade röstat ja. Inga fördommar mot skåningar, inte mot gotlänningar heller.

Och juste det, svenskar är väldigt fit*iga ibland!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0