15:e Januari

Tillbaka från informationen. Var ganska lärofullt. Det var kul att se de andras päron. De flesta ser likadana ut fortfarande. Synd att Jonssons mamma inte var där.
Mamma berättade att hon på något föräldrarmöte i Banslätt hade föreslagit att man skulle såga bort alla låga grenar på träden så att barnen inte kunde klättra upp i dem. Det var säkert så att Jonsson hade gjort det och ramlat ner och så skulle vi andra lida för att han var klantig och ramlade. Urdum idé.


Idag har det varit en ganska typisk skoldag. Har lallat lite med Camilla på lektionerna men även jobbat stenhårt.
Jag och Camilla tävlade om vem som hade bäst zoom och kamera på mobilen, på en lektion.

image41
Vet inte vem som vann. Tror det gick lika dåligt för båda. För det var meningen att man skulle ta kort och kunna se vart det står Mr. Wester. Vilket inte går här. Jag tror inte att Camilla var bättre iallafall.

Vi hade "über" kul på tyskan också. Blev lite sjuka meningar igen.

image42


Är lite sur på Mamma. Hon vill inte att jag ska gå på mikael elias (jag har inte valt ännu). Det är ju så att målsman måste skriva på ansökan och de kan ju vägra att göra det om jag inte byter. Men är de så hemska? Jag vet faktist inte. Hon vill inte att jag ska gå på mikael elias för att det tar lång tid att åka dit, enligt henne. Det tar 10 minuter mer för mig att ta mig dit än för Jocke att gå till skolan. Jättelång tid? Dessutom är det mitt val. Suck, jag och mina föräldrar. Vill byta med Jocke!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0