27:e januari

Ojojoj inte bloggat på hur länge som helst.

I fredegs sov Jocke över här. Mycket mysigt. Men som ni kanske vet så får inte vi sova i samma säng här så han sov på en madrass på golvet. Men på morgonen så brukar han alltid gå upp och lägga sig brevid mig.
Jag har ingte minne av hur länge han låg där, men helt plötsligt la han sig på sin maddrass igen på golvet. Jag blev lite ledsen men orkade inte bry mig då. Se när vi gick upp för att äta frukost så frågade jag varför han gick ner och la sig. Han svarade att jag bränndes. Jag som aldrig brukar vara varm. Han brukar klaga på att jag är iskall. Så bestäm dig varmt eller kallt.

Se så skulle vi ha sprungit på morgonen, men vi vaknade inte förens kvart över 10, så där sprack det. Behövde göra mig iordning eftersom att jag skulle på musikal på eftermiddagen.

12.27 tog jag och mamma tåget in till stan för att möta Elin innan och äta på kungshallen. Jätte mysigt och riktigt god mat. Dit ska nog jag och Jocke gå när vi firar 1 år tillsammans.

Efter det var det lite tid kvar tills musikalen skulle börja så jag och Elin gick in på PUB. Högst uppe var det skit coolt. Massa nya designers och second hand. Det fanns också en Dj som skötte musiken, så stämningen där upp var på topp. Såg en massa snygga kläder och en skit rolig bok jag vill ha.

Vi var där lite för länge, för sen behövde vi små springa till Oscars teatern.

Träffade Jockes mamma och mormor där. De satt på raden framför oss några stolar till höger.
Musikalen var jätte bra. Skådespelarna var så snygga! Vill se filmen nu.



När jag ock Elin var på väg till Oscars teatern så lät det som att det var 150 fjortisar som gick på Drottninggatan och skrek. Mycket märkligt. Stockholmarna är inte vana vid sådant så de såg riktigt oroliga ut. Men så mötte vi en man med värmländsk dialekt på vägen, och han stog och svor och frågade va fan det var som hände.
Det kanske är sant att vi bor i Fjollträsk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0