30:e januari

Hemma ifrån skolan igen. "Jobbig" dag som vanligt på onsdagar.

Idag på bilden så fick jag tillbaka min uppsatts som jag skrivit. Fick VG på den. Det är först nu jag inser att jag riskerar att få VG i slutbetyget om jag inte arbetar skit bra nu i vår. Det är inte så att jag latar mig lektionerna, det är de att jag inte ritar fint. Men det är det jag tycker är dåligt, vi har aldrig fått lära oss i skolan hur man ritar "fint", eller tekniskt rätt som lärarna säger.
Så nu när vi kommer in på det sista steget, designe, så måste jag göra extra bra ifrån mig och få MVG på allt, annars så sitter jag där med ett fult VG för att jag aldrig lärt mig rita fint.
Det är precis som om alla feta skulle få G i idrott för att de inte orkar lika mycket som de andra i klassen gör.
Jag kanske är lite överdriven när jag jämför feta barn med att jag inte ritar "tekniskt rätt", men jag blir besviken om jag får VG i bild.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0