5:e Januari

Läste ut en bok inatt som heter kort kjol. Den handlar om en tjej som blir våldtagen och hennes liv efter det. Storyn är jätte bra men den kunde ha blivit berättade på ett bättre sätt. Om man vill veta hur en våldtäckt kan gå till och hur det förstör en tjejs liv så ska man läsa boken. Om man vi läsa en bok som är bra skriven så ska man inte läsa den här.

När jag hade läst klart den kunde jag inte sluta tänka på den. Hur jävla hemska tonåringar kan vara. Hon blir våldtagen av 2 av sina kompisar, som tror att all porr är verklighet. När hon kommer tillbaka till skolan så kollar alla på henne, viskar, fnittrar, snackar skit om att det var hennes eget fel. Det är äckligt hur det behandlar varandra. Det är precis som med vuxna när det blir tittkö på E4:an bara att det står en polisbil med blåljuset på. Vem har inte sätt en polisbil med blåljuset på?!

Tjejen i boken gick 2 dagar i skolan. Sen orkade hon inte mer. Tillslut flyttade hon och hennes mamma. Hon började i ny skola.

Jag kunde inte sova ordentligt pga. den här boken. Konstigt hur en bok kan ha så mycket invärkan på en person. Jag har aldrig gråtit av en bok. Men här var det nära.


Idga ska jag träna med nettan, om 10 min. Skriva en uppsatts och äta middag med farmor och Jocke.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0