9:e Januari

Jag och Jocke satt precis och fantisera om att flytta hemifrån. Då skulle vi flytta hit! Skit fin lägenhet.

image34image35
Härligt att slippa föräldrarna och bara få vara lite vuxen. Jobbigt att städ, men att få göra det tillsammans med Jocke skulle vara underbart. Jag är äckligt mycket kär i honom.

Men den drömmen krossades när jag räknade ut att om vi skaffade var sitt jobb, som skulle ge oss 10000 kr i månaden (efter skatt, utan bidrag) tillsammans. Då skulle det ta 90 månader för oss att samla ihop 900 000 kr (utgångspriset är 875 000 kr). Det är 7,5 år! Ca. 390 veckor! 2730 dagar! 65520 Timmar! Plötsligt blev jag inte så sugen på att flytta hemifrån längre. Undrar varför?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0