13 mars

Heeje. Du tycker säkert att det här är en konstig fråga men jag undrar om det är "jättesvårt" att höja sina VG:n i 8 till MVG:n i 9??

Jag går själv i 8 och jag kommer antagligen inte att kunna höja min VG:n till MVG:n under den här terminen, och jag har typ ingen lust att plugga ihjäl mig i 9 för att få MVG, med det är kanske det jag måste göra .. lr?
Vad tycker du, du som verkar höjt alla dina vg till mvg? vilket jag by the way berömmer dig för! ;)

/ emms


Allt är möjligt om man kämpar. Det går självklart lättare om man har ett mål, man kommer ingenstans med inställningen att man inte orkar. Sen så är det ju självklart att man måste offra sig lite för att få bra betyg. Man får inte MVG bara sådär. 
Jag har inte pluggat ihjäl mig för att få de betygen jag har nu. Men jag skulle säga att jag är mer "lättlärd" än mina vänner, vilket gör att inte behöver plugga jätte länge till prov och kan koncentrera mig mer på uppsatser. Men som sagt kämpar man så går det. Och nej det är inte svårt att höja VG i 8an till MVG i 9an.
Men alla skolor är olika, jag har just nu världens bästa lärare som är tydliga på vad som behövs för att få högre betyg. Prata med dina lärare.
Vill du ha MVG så tycker jag att du ska sikta på det. Tack och lycka till!


Kommentarer
Postat av: Tjudy

"jag skulle säga att jag är mer "lättlärd" än mina vänner" Hmmmmmm...... undras om doggen håller med om det????? ;o)

2008-03-14 @ 10:52:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0